לאחרונה, מחלקות הרווחה בארגונים ומקומות עבודה קטנים כגדולים, החלו לפעול לרווחתם של העובדים גם בתחומים שעד כה לא נגעו בהם. אחד התחומים הוא עזרה ביעוץ כלכלי למשפחת העובד. היעוץ הוא חיצוני, ע"י יועץ מחוץ לארגון ולא יועץ פנימי וזאת משני טעמים:
אובייקטיביות – הסתכלות חיצונית אובייקטיבית ומדויקת יותר.
אינטימיות – הקושי להיפתח אל מול קולגות.
איך זה עובד ומדוע שזה יצליח?
היועץ נשכר ע"י החברה ונותן את השירות לחברה דרך העובד. העובד מקבל את היעוץ כהטבה מהחברה, כשהתמורה שלו היא התחייבות לחברה לעמוד ביעדים שנקבעו עם היועץ לאורך זמן. הצלחת היעוץ תיטיב עם העובד וגם עם החברה.
דוגמה מהחיים:
עובד בכיר נקלע לקשיים כלכליים וקבל הלוואה מהחברה. בשל ניהול כושל אישי של כלכלת משפחתו נזקק להלוואה נוספת. במחלקת הרווחה בארגון נדלקה נורה אדומה בשל הסוגיה המיוחדת. שהרי אם העובד הוא בכיר העוסק בניהול, איך יתכן שנקלע לקשיים כלכליים ונזקק לשתי הלוואות תוך פרק זמן קצר? החברה נקלעה למבוכה. מצד אחד העובד חשוב לה מאוד ואינה רוצה לאבד אותו, ומצד שני זה בלתי אפשרי לממן אותו באופן קבוע. לכן, האופציה הטובה ביותר הייתה להביא יועץ חיצוני אובייקטיבי לעזרת העובד. החברה התנתה את קבלת ההלוואה השניה במתן היעוץ ובחובת החזרת ההלוואה עם בניית תכנית ההבראה.